هشدار به خریداران خودرو | واکنش به اظهارات نایب رئیس کمیسیون اصل۹۰ - کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
هشدار به خریداران خودرو | واکنش به اظهارات نایب رئیس کمیسیون اصل۹۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ که در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۰ پخش شد اعلام کرد: اگر زیرساختهای اطلاعاتی توسط پلیس راهور آماده برای استفاده باشد ما می توانیم به برگ سبز خودرو اعتماد کنیم و اگر اداره ثبت در به اشتراک گذاشتن اطلاعات بخل بورزد به دلیل تضییع حقوق مردم، حتماً کمیسیون اصل نود به موضوع ورود خواهد کرد.

لذا روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران در واکنش به این اظهارات پاسخ داد و اعلام کرد: کمیسیون محترم اصل نود مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ طی نامه شماره۹۰/۵۳۳۸/۸۸۷۶۶س به این کانون اعلام کرده است که در خصوص مناقشه آن کانون با نیروی انتظامی در الزام یا عدم الزام ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی موضوع ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی به اطلاع میرساند موضوع در جلسه رسمی مورخه ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ کمیسیون مطرح و اکثریت اعضا حاضر به الزام ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی رای دادند.

حالا سوال این است که آیا قانون تغییر کرده و یا تفسیر جدیدی از قانون در مجلس محترم شورای اسلامی مطرح شده یا نه؟ چنانچه نامه مورخ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ مصوبه کمیسیون باشد آیا اعضا و یا حتی رئیس بعدی کمیسیون حق دارد بر خلاف مصوبه کمیسیون و بر خلاف مصوبه قانون، مطلبی را ایراد نماید؟

لذا کانون سردفتران و دفتریاران و جامعه بزرگ دفاتر اسناد رسمی کماکان به اجرای قانون پایبند بوده و اظهارات شخصی مسئولین مانع اجرای قانون نمی باشد و نخواهد بود.

همچنین به خریداران خودرو توصیه می شود با توجه به اینکه مالیات نقل و انتقال به موجب قانون مالیات بر ارزش افزوده به عهده فروشنده است از تقبل مسئولیت در خصوص مالیات و هزینه دفترخانه نقل و انتقال رسمی خودرو خودداری نمایند زیرا با توجه به اینکه در طی این سال ها، بارها برخی از مسئولین بدون توجه به الزامات قانونی، مبادرت به ابراز مطالبی مبنی بر عدم نیاز به تنظیم سند رسمی خودرو در دفتر اسناد رسمی نمودند و پس از آن، خلاف آن اثبات شد ضرر زیادی به خریدارانی که وجه معامله را به طور کامل به فروشنده پرداخت نموده بودند وارد آمده است.

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false