دخل و خرج دفترخانه ها یکی نیست | نگرانی صدها خانواده جامعه سردفتری - کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دخل و خرج دفترخانه ها یکی نیست | نگرانی صدها خانواده جامعه سردفتری

فتاح سلیمی خورشیدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، با اشاره به جایگاه ثبت سند رسمی و دفاتر اسناد رسمی گفت: یک سردفتر ۳۰ سال از تمام اسناد مردم نگهداری و محافظت کرده و حقوق مکتسبه ای دارد که باید به او تعلق گیرد. دور از انصاف است، هنگام بازنشسته شدن هیچ حقی به سردفتر تعلق نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید حقوق مکتسبه سردفتران محترم شمرده شود افزود: همانطور که یک کارگر و کارمند هنگام بازنشستگی حق پاداش پایان کار دریافت می کنند چرا یک سردفتر نباید حقوق خود را دریافت کند؟

سلیمی خورشیدی با اشاره به ماده ۴ قانون مدنی بیان کرد: وقتی شما یک حقی دارید قانونگذار نمی تواند این حق را بدون دلیل از شما بگیرد.آنها به سردفتران جدید می توانند قانون جدید را اعلام کنند که هنگام بازنشستگی این حق به شما تعلق نمی گیرد و با علم به این موضوع وارد شوند.

این سردفتر اسناد رسمی اظهار کرد: باید به جوانان آگاهی داد که با هزینه های سرسام آوری که در حال حاضر وجود دارد آیا تاسیس دفترخانه خروجی دارد؟!

این در حالی است که با شرایط موجود حداقل یک دفترخانه باید ۵۰ ملیون تومان در ماه درآمد داشته باشد تا به حداقل های شغلی و تامین هزینه ها برسد و سردفتری که این درامد را درماه نداشته باشد دخل و خرجش به مشکل می خورد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قزوین در ادامه گفت: اگر تعداد دفترخانه ها بدون کارشناسی افزایش یابد، کاهش درآمد را در پی خواهد داشت و سردفتران مجبور به اخراج کارمندان می شوند. کارمندانی که صرفا یک شخص نیستند بلکه یک خانواده هستند و قطعا مشکلات زیادی برایشان به وجود می آبد.

 

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false