پلیس را به مناظره دعوت کردیم؛ نیامد| بیمه مسئولیت دفاتر اسناد باید الزامی شود - کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پلیس را به مناظره دعوت کردیم؛ نیامد| بیمه مسئولیت دفاتر اسناد باید الزامی شود

محمدرضا غلامپور رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی در حاشیه دیدار و گفتگو با دبیر اتاق خبر و کارشناس روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران گفت: اگر هزینه هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، حق الثبت و هزینه های دریافتی برای خزانه دولت از مبلغ هزینه ثبت سندخودرو در دفاتر اسناد رسمی کم یا حذف شود دیگر مردم به بهانه ارزان بودن برگ سبز خودرو، از دفترخانه ها دوری نمی کنند و برخی هم از این آب گل آلود ماهی نمی گیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه ها بر سازناکوک مقابله با ثبت سند رسمی خودرو در دفاتر اسناد رسمی می کوبند گفت: حتی در رسانه ملی به پلیس درخواست حضور در منظره حقوقی با موضوع ماده ۲۹ قانون جرائم رانندگی دادیم اما حاضر به حضور نشدند.

غلامپور افزود: دقت عمل، امکانات ویژه برای استعلامات حقوقی و قضایی و ثبت آنی اسناد، دفاتر اسناد رسمی را بعنوان معتبرترین نهاد حقوقی برای ثبت سند رسمی معرفی می کند به ویژه اینکه دفاتر اسناد رسمی مسئولیت مدنی هم دارند و در صورت هرگونه قصور باید خسارت و جبران مافات پرداخت کنند. اما آیا نهادی که مدعی صدور سند رسمی خودرو است طبق قانون می تواند جبران خسارت کند؟

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی در ادامه از ضرورت الزام بیمه مسئولیت مدنی برای تمامی سردفتران و دفتریاران اشاره کرد و گفت: با این اقدام هم یک دلگرمی برای دفاتر اسناد رسمی خواهد بود و هم خسارتی متوجه سردفتران نمی شود.

محمدرضا غلامپور دکترای فقه و حقوق خصوصی دارد و ۲۳ سال به شغل سردفتری مشغول به خدمت است. وی به سه زبان عربی و انگلیسی مسلط بوده و بسیاری از مراجعه کنندگان به دفترخانه او عرب زبان ها هستند. او در سال ۱۳۹۷ بعنوان سخنران از سوی انجمن نخبگان ایرانی در مقر سازمان ملل در ژنو با موضوع آثار تحریم ها بر مسائل علمی ایران و نقش سردفتران در امنیت حقوق جوامع سخنرانی کرده است.

**گزارش تصویری/ عکس| صاحبان خودرو در دفاتر اسناد رسمی مشهد

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false